مشاوره بازاریابی و تحقیقات بازار

 

چه چیزی، به چه کسی، در چه زمانی، به چه بهایی، چگونه و ده‌ها سوال دیگر از اساسی‌ترین سوالات کسب‌ و کار بشمار می‌روند که تنها اشراف به دانش بازاریابی میتواند پاسخگوی آنها باشد.بازاریابی اثربخش سبب می شود تا مشتریان در زمانی که شما می خواهید رفتارهایی را که شما مایل هستید از خود نشان دهند که این مستلزم تحقیقات، مطالعه، برنامه ریزی و اجرای بسیار دقیقی است. این همان نقشی است که یک شرکت مشاوره بازاریابی ایفا می نماید.مشاوران بازاریابی فرصتهایی را در تجارت شما می بینند که ممکن است شما از دست داده یا فراموش کرده باشید.آنها همچنین می تواند از بسیاری از اشتباهاتی که کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در هنگام بازاریابی محصولات و خدمات خود مرتکب میشوند جلوگیری کند و باعث ذخیره سرمایه های مالی ، زمانی و انسانی سازمان شما گردد . خدمات مشاوره بازاریابی و تحقیقات بازار شرکت مشاوران کاوش در طول مدت زمان مشاوره به شرکتها و سازمانها به شرح زیر است :فاز اول مشاوره بازاریابی : ارزیابی وضعیت موجود و انجام تحقیقات   طراحی مدل های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی   راهکارهای تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی در سطح خرد و به صورت میدانی   بررسی فعالیت های بازاریابی صورت گرفته در سازمان تاکنونفاز دوم مشاوره بازاریابی : طراحی برنامه بازریابی و تدوین استراتژی های بازاریابی   طراحی ، ایجاد و تعریف سیستم بازاریابی و پیاده سازی آن    بررسی محیط های توسعه بازار و ارائه پیشنهادات کسب سهم بازار سازمان   بخش بندی و تعیین هدف و جایگاه یابی   تعیین ملاک های مناسب بخش بندی بازار   گزینش بخش های جذاب بازار برای ورود به بازار   تدوین استراتژی های رقابتی در برنامه بازاریابی   طراحی فرمهای کاربردی در تدوین برنامه بازاریابیفاز سوم مشاوره بازاریابی : پیاده سازی و اجرا و نظارت   تدوین برنامه های پیشبرد فروش براساس آمیخته بازاریابی   فرآیند تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی   اصول قیمت گذاری و مدیریت قیمت ها در بازار   بررسی عوامل موثر بر قیمت و نحوه تعامل با محیط رقابتی   تشریح انواع کانال ها و مدل های توزیع   مـدیریـت ترویـج در آمیخته بازاریابی   جایگاه تبلیغات در مدیریت ترویج   روش های تهیه بانک های اطلاعاتی مفید   روش های شبکه سازی و مدیریت ارتباطات   هدایت گروه بازاریابی   چگونه از ابزار کسب و کار خود به عنوان کانال های بازاریابی استفاده کنیم   استفاده از اینترنت در اجرای یک پروژه بازاریابی   آموزش بازاریابی به پرسنل سازمان     تشکیل و نظارت بر عملکرد تیم بازاریابی   ایده پردازی و برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی   بررسی و پیاده سازی عوامل 4P در سازمان و محیط بازار  مدت زمان اجرای پروژه : بستگی به نوع کار دارد   هزینه اجرای پروژه مشاوره بازاریابی : پس از اخذ درخواست و هنگام ارائه پروپزال اعلام می گردد.  هزینه ها شامل : حق مشاوره بازاریابی ، تحقیق و پژوهش ، نیروی انسانی با تحصیلات مرتبط ، خرید دانش و اطلاعات مربوط به پروژه و هزینه های جاری و ... در طول مدت زمان پروژه می باشد .  جهت درخواست برای جلسه مشاوره بازاریابی بر روی آیکون زیر کلیک نمائید. 

توضیحات تکمیلی تحقیقات بازاریابی

کار اصلی مدیران بازاریابی تعریف نیازهای مصرف‌کنندگان به منظور تدوین و اجرای استراتژی‌ها و برنامه‌های بازاریابی با هدف تامین نیازهای مشتریان است. در این خصوص دستیابی مدیران به اطلاعات مربوط به مشتریان، رقبا و دیگر نیروهای موجود در بازار امری ضروری است.تبلیغات هرگونه ارایه و پیشبرد غیرشخصی ایده، کالا یا خدمات توسط یک تبلیغ‌کننده است که اهدافی همچون ایجاد آگاهی،‌ ترغیب، یادآوری و تقویت کردن را دنبال می‌کند و پیشبرد فروش مجموعه‌ای از ابزارهای محرک گوناگون است که اهداف آن ارایه انگیزه خرید و در کوتاه‌مدت خرید سریع‌تر یا بیشتر کالا یا خدمات است.بررسی تبلیغات در مواردی مانند کسب اطلاعات مربوط به مخاطبان رسانه‌ها، تعیین میزان موفقیت برنامه‌های تبلیغاتی، ارایه پیام‌های جذاب‌تر، برنامه‌ریزی تبلیغات به‌طور اثربخش و انتخاب رسانه‌ها و روش‌های موثرتر تبلیغات، مدیران را یاری می‌کند.گام‌های اجرایی تحقیق بازاریابی:هر تحقیق بازاریابی شامل شش مرحله اصلی به ترتیب زیر است:1- تحقیق مختصر و اولیه2- تهیه طرح تحقیق3- تنظیم برنامه‌ اجرایی4- جمع‌آوری داده‌ها5- آماده‌سازی و تحلیل داده‌ها6- تهیه گزارش تحقیقمرحله 1: تحقیق مختصر و اولیه (Research Brife):این مرحله بسیار مهم است زیرا مساله اصلی بازاریابی در این مرحله شناسایی و به طور واضح تعریف می‌شود. در صورتی که اگر مساله به طور دقیق روشن و تعریف نشود، ممکن است شرکت متحمل هزینه‌های سنگینی بابت تحقیق غیرضروری شود. در اینجا از طریق مصاحبه با کارشناسان و جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در دسترسی داخلی و خارجی به کشف مساله می‌پردازیم.مرحله 2: تهیه طرح تحقیق (Research Proposal):در این مرحله از تحقیق، موسسه پژوهشگر برنامه تحقیقاتی خود را به صورت طرح مکتوب ارایه می‌کند. طرح تحقیق برنامه‌ای است که محقق را در درک رابطه علت بین متغیرهای تحت بررسی یاری می‌دهد. در این طرح باید مساله‌های موردنظر مدیریت،‌ هدف‌های تحقیق، اطلاعاتی که باید گردآوری شود، منابع اطلاعات دست دوم یا روش جمع‌آوری اطلاعات دست اول و نیز هزینه تحقیق مشخص شود.در طرح پیشنهادی مطالب زیر ارایه می‌شود:1- توصیف ماهیت مساله2- توصیف و تعریف عوامل اصلی تاثیرگذار بر رفتار و جست‌وجو و تحلیل روابط بین متغیرها3- توصیف جامعه آماری مورد بررسی و تخمین حجم نمونه4- تعیین روش انجام تحقیق5- برآورد زمان و هزینه6- تعیین قلمرو جغرافیایی تحقیق7- بیان صحت اطمینان یافته‌های تحقیقمرحله 3. تنظیم برنامه اجرایی (Practical Plan): در این مرحله چارچوب اجرایی پروژه تحقیقات بازاریابی تعیین می‌شود و آن شامل تنظیم چارچوب تئوریکی و عملیاتی تحقیق، بررسی مدل‌های تحلیلی، تهیه سئوال‌ها و فرضیه‌های تحقیق است. فعالیت‌های مربوطه شامل موارد زیر است:1- تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به گذشته2- بررسی کیفی3- تعریف نمونه آماری و تعیین روش نمونه‌گیری4- تعریف اطلاعات موردنیاز5- تعیین رویه‌های اندازه‌گیری و مقیاس‌بندی متغیرها6- تعیین روش‌های جمع‌آوری اطلاعات کمی7- طراحی پرسشنامه8- آزمون اولیه پرسشنامه جمع‌آوری اطلاعات (Pretest) و اصلاح آن9- شیوه‌های کنترل جمع‌آوری اطلاعات میدانی10- برنامه تجزیه و تحلیل اطلاعاتمرحله 4: عملیاتی میدانی و جمع‌آوری داده‌ها (Data Collection):این مرحله شامل مجموعه عملیات لازم برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز است که با جمع‌آوری و تحلیل دقیق داده‌های ثانویه (اطلاعات موجود در کتابخانه‌ها، نشریه‌ها و ...) شروع می‌شود. انجام این مرحله از دوباره‌کاری جلوگیری کرده و می‌تواند راهنمایی برای طرح‌های نمونه‌گیری باشد. داده‌های اولیه توسط پرسشگران با تجربه از طریق مصاحبه با افراد به صورت حضوری یا تلفنی جمع‌آوری می‌شود.1- جمع‌آوری داده‌های ثانویه از منابع مختلف2- انتخاب، آموزش، سرپرستی و ارزیابی افراد برای عملیات کسب اطلاعات3- جمع‌آوری داده‌های اولیه از طریق مصاحبه حضوری یا تلفنیمرحله 5: آماده‌سازی داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنهاآماده‌سازی داده‌ها شامل اصلاح، کدگذاری، بازنویسی و تایید داده‌هاست. در این مرحله، اطلاعات پرسشنامه کدگذاری و ذخیره‌سازی می‌شوند. تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بررسی ارتباط متغیرها با ‌معنی و مفهوم بخشیدن به داده‌های جمع‌آوری شده است.اقدامات مربوطه عبارتند از:1- بازبینی پرسشنامه‌ها و خروج پرسشنامه‌های ناقص از فرآیند کار2- کدگذاری داده‌های جمع‌آوری شده3- ورود داده‌ها به نرم‌افزار SPSS4- تجزیه و تحلیل داده‌ها و تبدیل آنها به اطلاعات آماری قابل استفاده5- تهیه جداول و نمونه‌هامرحله 6: آماده کردن و ارایه گزارش تحقیق (Preparation of Research Report)کل پروژه و اطلاعاتی که به دست می‌آید. به صورت گزارش مستند تهیه می‌شود. به طوری که در برگیرنده پرسش‌های تحقیق، رویکردها و روش‌های دسترسی به اطلاعات، روش تحقیق، جمع‌آوری داده‌ها و رویه‌های تحلیل داده‌ها و نتایج حاصل از تحقیق باشد.سعی می‌شود، یافته‌ها به صورتی تنظیم شود که به آسانی در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران مورد استفاده قرار گیرد.در گام نهایی، به ترتیب زیر اقدام می‌کنیم:1- توصیف اطلاعات به دست آمده2- توضیح جداول و نمودارها3- تهیه گزارش نهایی جهت ارایه به شرکت مشتریابعاد مختلف پژوهش‌های بازاریابی:1- شرایط محیطی (Climate):- تغییرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی- روند گذشته و آینده بازار- فرصت‌ها و تهدیدها2- رقبا (Competitor):- تعداد رقبا- موضع و جایگاه- آمیخته بازاریابی- مزیت‌های رقابتی- استراتژی‌ها و اهداف3- مصرف‌کننده (Customer):- خصوصیات و ترجیحات مصرف‌کنندگان- دلایل،‌ مقدار، زمان و مکان خرید- اندازه و رشد بازار- میزان وفاداری و رضایت4- شرکت (Company):محصول (Product):- ویژگی‌های محصول- فرصت بهبود و نوآوری در محصول- بسته‌بندی فعلی و مطلوب- کیفیت و کارکرد محصولترفیع (Promotion):- اثربخشی برنامه‌های ترفیع گذشته- هزینه و اثربخشی رسانه‌ها- مناسب‌ترین روش ترفیع- توسعه «آمیخته ارتباطات»توزیع (Place):- روش‌های مناسب توزیع- موقعیت مناسب کارخانه، انبارها و ...- دسترسی به محصول- تجزیه و تحلیل فروشقیمت (Price):- اثربخشی قیمت‌گذاری- وضعیت رقابت قیمت- قیمت محصول جدید- میزان تاثیرگذاری قیمت بر تصمیم خرید                                                                                        

نیازهای شرکت ها به خدمات مشاوره یکسان نیست و هر شرکتی بنا بر عواملی چون نوع مشکل ، نوع کسب و کار ، اندازه و مرحله رشد ، موقعیت در بازار و غیره نیازهای متفاوتی به مشاوره دارد و بهمین دلیل شرکت مشاوران توسعه کسب و کار کاوش بطور معمول خدمات مشاوره خود را در  پنج حوزه : بازاریابی ، تبلیغات ، فروش ، خدمات مشتریان و برندینگ و در سه سطح مختلف بشرح زیر ارائه می دهد : سطح اول : مشاوره ساعتیدر این شیوه مشاور فقط نقش یک راهنما را داشته و فقط در حد ساعات محدود مشاوره فرصت ارائه راهنمائی دارد . این شیوه ابتدائی ترین سطح مشاوره بوده و مشاور مجال و فرصت ورود به عمق مشکلات و تحلیل ریشه های آنها را ندارد . بهمین دلیل این شیوه معمولاً برای کسب و کار ها و  شرکت های بسیار کوچک یا شرکت هائی که در مرحله راه اندازی هستند  یا برای بررسی مشکلات موردی و سطحی شرکت ها توصیه می شود و مدت آن معمولاً بین شش تا بیست ساعت مشاوره می باشد .  حق مشاوره هر جلسه : 1/000/000  ریال  هرجلسه 60 دقیقه سطح دوم : مشاوره پروژه ایدر این شیوهاعضای شرکت مشاوران توسعه کسب و کار کاوش در شرکت مشتری مستقر شده و بصورت تیمی برنامه های مشاوره ای خود را در چهار چوب پروژه های اجرائی با زمانبندی مشخص اجرا می نمایند . این شیوه برای حل مشکلات و نیازهای شرکت ها ، سازمان ها و در مواردی مانند راه اندازی یک شرکت جدید، اصلاح ساختار و توسعه آنها یا راه اندازی برنامه تولید و فروش محصولات و خدمات جدید مناسب است 

اطلاعات بیشتر  35/000/000 ریالشش ماهبسته تبلیغات
اطلاعات بیشتر40/000/000 ریالشش ماهبسته بازاریابی و تحقیقات بازار
اطلاعات بیشتر51/000/000 ریالشش ماه بسته برندینگ
  

  هزینه ها شامل : حق مشاوره ، تحقیق و پژوهش ، نیروی انسانی با تحصیلات مرتبط ، خرید دانش و اطلاعات مربوط به پروژه و هزینه های جاری و ... در طول مدت زمان پروژه  می باشد . جهت درخواست برای جلسه مشاوره با شرکت مشاوران کاوش بر روی آیکون زیر کلیک نمائید.