• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی ترانس تقویت

ویژگیهای فرآیند ، نکات فنی و شرایط عملیاتی :

اجزاء و قطعات متشکله ترانس تقویت بشرح ذیل ساخته می شوند :

1)تهیه جعبه : فرآیند تولید جعبه شامل عملیات زیر بوده که آنالیز می گردد .

1-1 )برش ورق : روش ممکن فقط برش توسط دستگاه گیوتین با عرض 1/2 و3 متری است که جهت طرح توسعه آتی ویا تولید محصولات هم خانواده لازم است با عرض 3متری نیز تامین گردد تا از ایجاد گلوگاهی جلوگیری بعمل آید .

2-1-1 ) پرس پرده های هواکش : جهت این تغییر شکل بایستی از پرس ضربه ای استفاده نمود .

2-1-2 ) پرس ضربه ای : در آوردن جای کلید و پرویز و احتمالاً در نمونه ها و مدلهای دیگر جای ولتمتر با دست امکان پذیر نبوده و از پرس استفاده می گردد .

3-1 )خم لبه های ورق ها : این عمل توسط خم دستی 2 متری قابل اجرا می باشد

4-1) در یل ستونی : عمل سوراخکاری جهت اتصال پیچ ومهره و مکانهای چراغها LED و این عمل با دریل دستی خطاها را افزایش داده و انجام عمل را به حالت گلوگاهی تبدیل می نماید .

5-1 ) جوش نقطه : جهت اتصال شاسی نصب ترانسفورماتور وبرد کنترل وبا توجه به ضخامت ورق مورد استفاده بهترین و امکانپذیرترین روش استفاده از دستگاه جوش نقطه می باشد .

6-1 ) رنگ کاری : از آنچه در آنالی زف رایند آمده است بهترین روش ومناسب با نوع محصول و میزان کیفیت طرح ، روش اسپری دستی می باشد که توسط نقاله با چنگک ه ایی محصولات حمل شده و عمل اسپری رنگ توسط کارگر رنگ پاش با ا ستفاده از کمپرسور صورت میگیرد .

7-1 ) تست نهایی : در این مرحله کلیه بازرسی هایی جهت :

الف) ابعاد و اندازه ها بصورت نمونه گیر صورت می گیرد .

ب) کیفیت رنگ پاشی بصورت صددر صد .

2) تهیه ترانسفورماتور : در این قسمت ترانسفورماتور محصول اصلی با خرید بعضی از قسمتها مونتاژ یا تولید می گردد .

2-1 ) سیم پیچی : یک دستگاه بوبین پیچ اتوما تیک این قسمت از کار را انجام می دهد که با برنامه ریزی تولید و بالانس خط می تواند هر دو سیم پیچی را انجام داد و نی از به دو دستگاه بوبین پیچ نخواهد بود .

2-2 ) هسته زنی : این عمل با مونتاژ دستی صورت گرفته که با برنامه ریزی میتوان جهت برآورد نیروی انسانی اقدام و هسته آن ماده خریداری شده را مونتاژ نمود .

2-3 )ت کمیل : در این مرحله پوسته روی هسته را توسط پرس دستی به شکل مورد نظر در آورده و با انجام عمل مونتاژ و نصب روی ترانس تولید شده (روی هسته ترانس ) و خم لبه ها توسط عمل دستی و یا پیچ و مهره تکمیل می گردد .

2-4 ) تست نهایی : در این قسمت کنترل حین تولید در مراحل سیم پیچی ، هسته زنی ، تکمیل به صورت نمونه گیری و بعضی موارد صد در صد صورت می گیرد .

آزمایش ها عبارتند از :

-1 اتصال سیم پیچ ها .

-2 کیفیت هسته زنی و مرغوبیت جنس هسته ها .

-3 کیفیت عایق بندی ترانس .

-4 کیفیت بازدهی یا عملکرد پایان تولید .

3)تهیه برد ال کترونیکی کنترل : این برد عمل کن ترل و صافی و یکسو سازی (در صورت نیاز ) جریان برق را انجام می دهد که تولید آن شامل مراحل زیر می باشد

3-1)برش فیبر مسی و آماده سازی برد : ابتدا با توجه به اندازه مورد نظر فیبرها ی مسی بریده شده که توسط یک دستگاه برش برقی گونیا دار صورت گرفته و سپس فیبرهای مسی توسط اجرای نقشه مدار چاپی با عمل چاپ س یلک در تعداد مورد نیاز و سپس اسید کاری توسط دستگاه اسیدکا ری با کمپرس اسید در ظرفیت طراحی شده ، آماده می شوند .

3-2 )مونتاژ قطعات در ب رد آماده شده : این عمل توسط دستگاه رباط قابلیت داشته که هزینه تهیه ماشین آلات بسیار زیاد بوده و مقرون به صرفه نیست لذا توسط کارگران و مهیا سازی میز مونتاژ و تامین قطعات مورد نیاز با برنامه ریزی تامین نیروی انسانی می توان به این عمل نیز تحقق بخشید .

3-3 )لحیم کاری: پس از آماده سازی بردهای مونتاژ شده لازم است قطعات مونتاژ شده بر روی برد لحیم شوند . که با ابزار آلات ابتدائی نظیر هویه برقی ، سیم چین ، قلع کش و موارد مصرفی نظیر قلع و روغن لحیم صورت می گیرد .

3-4 )تست عملکرد : پس از آما ده سازی برد ها لازم است که از نظر کیفیت لحیم کاری ، صحت قطعه ز نی و عملکرد نهایی و یا اتصالات ضایع ، تست گردد .

-4 مونتاژ کلیه محصولات واسطه و محصول نهایی :

-4-1 ابتدا ترانسفورماتور روی شاسی در کفی جعبه نصب می گردد (با پیچ و مهره )

-4-2 لوازم تکمیلی نظیر کلید و چراغ LED و سیم کشی (ولتمتر )

بر روی درب جعبه مونتاژ و سیم کشی میگردد .

-4-3 برد کنترل در محل مورد نظر در روی شاسی بین نوارهای

لاستیکی نصب و سیم کشی مورد نظر انجام می گردد .

-4-4 پایه های پلاستیکی در زیر جعبه و نصب پلاک مشخصات و

مارک تجاری کالا روی درب نهایت اًقرار دادن درب جعبه روی کفی

و شاسی و مهر نمودن آن .

-4-5 تست نهایی در این مرحله کلید وضعیتهای عملکرد د ستگاه

آزمایش شده و در صورت انجام صحیح کار بر چسب کن ترل

کیفیت بر روی آن نصب می گردد .

-5 بسته بندی و انبار :

در این قسمت محصول تولید شده در د رون پلاستیک شفاف قرار گرفته و سپس همراه با کاتالوگ در درون جعبه مقوایی که از قبل جهت این محصول تعبیه گردیده و با مارک تجاری این واحد خریداری شده قرار داده شده و در ب جعبه پلمب می گردد . (منگنه با چسب نواری ) پس از آن توسط نوار نقاله به انبار محصول هدایت می گردد .

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618