• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی ترانس جرقه مشعل و سوخت پاش

قطعات واجزاء ترانسفورماتور و روش مختلف تولید هر یک به شرح ذیل می باشد .
1) هسته ترانسفورماتور جرقه :
دو روش عمده برای ساخت ورقه هسته ترانسفورماتور موجود است :
الف- استفاده از پرس ضربه ای معمولی
ب- استفاده از پرس ضربه ای سریع
مهمترین قسمت ساخت ورقهای هسته وجود یک قالب مناسب برای طراحی خوب جهت ضرب ورق مورد نیاز می باشد. مسئله ای که وجود دارد این است که هزینه ساخت یک قالب که بتواند با کیفیت بالا ورقه ها را ضرب کند. یعنی ورقه ها بدون لبه های اضافی (پلیسه) باشند و بتوانند به نحو مطلوب روی یکدی گر قرار گیرند، بالاست و برای بدست آوردن کیفیت مطلوب و کم کردن دور ریز ورق نیاز به پرس ضربه ای سریع می باشد . با توجه به هزینه زیاد خرید پرس سریع پیشنهادی برای تامین ورق هسته ترانسفورماتور در این طرح ارائه می گردد .
از آنجائیکه ابعاد ورقه های هسته ترانسفورمات ور ها معمولاً استاندارد تولید می کنند، می توان ورق هسته را از بازار و یا تولید کنندگانی مانند شرکت موتوژن و الکتروژن که ورقهای سیلیس دار را جهت هسته رتور و استاتور موتورهای خود تولید می کنند واز ضایعات ورقهای مربوط ورقهای هسته ترانسفورماتور در ابعاد مختلف تولید می نمایند، ورقهای مورد نیاز را تهیه نمود، نتیجه این امر آن است که با عقد قرارداد با این شرکتها می توان ورق هسته مورد نیاز را با حداقل قیمت کمتر از آنچه لازم به سرمایه گذاری باشد تهیه نمود . لازم به ذکر است تولیدات ورقهای هسته این دو شرکت دارای کیفیت مطلوب می باشد .
(I‚E) از لحاظ ظاهری بیشتر ورقهای هسته بصورت تولید می گردند از آنجائیکه مونتاژ این ورقها جهت تشکیل هسته بسیار ساده می باشد . می توان از میزان تلفات انرژی در این نوع،در مقابل کاربردآسان آن صرفنظر کرد . چون در پوشها دارای دقت بالا نمی باشند و تنها به عنوان محافظ بکار می روند وجود پرس ضربه ای معمولی و یک جفت قالب برای درپوش زیر و بالائی کافی می باشد . همچنین جهت برش ورقها به ابعاد لازم یک دستگاه گیوتین لازم است .
3) صفحه نصب :
جهت ساخت صفحه نصب برای متصل کردن ترانسفورماتور به بدنه مشعل یا سوخت پاش استفاده از یک قالب معمولی و پرس ضربه ای معمولی کفایت می کند. همچنین جهت برش اولیه ورقها از گیوتین استفاده می گردد .

4) حلقه اتصال بدنه :
از روشهای تولیدی که ذکر گردید حلقه اتصال بدنه چون صرفاً جهت سیم ارت با زمین ترانسفورماتور بکار می رود و دقت ابعادی زیادی لازم ندارد ،ساخت آن توسط یک قالب معمولی و پرس ضربه ای معمولی کفایت می کند .
5) سیم پیچ اولیه :
سیم پیچ اولیه چون دارای تعداد دور بالائی نمی باشد و 0 میلیمتر است . می توان آن را به / ضخامت سیم آن 5 راحتی توسط دستگاه کلاف پیچی آماده ساخت این کار لازم می باشد .
6) همانگونه کهدرمورد روشهای تولید سیم پیچ ثانویه گفته شد. در صورتیکه با دستگاه کلاف پیچ سیم پیچ صورت گیرد،تلفات در اثر پاره شدن سیم و عدم یکنواختی سرعت پیچیدن بسیار بالا خواهد بود . همچنین به علت تعداد دور زیاد سیم پیچ امکان اشتباه کردن در تعداد دورها می باشد .لذا بهتر است جهت تولید سیم پیچ ثانویه تنها از دستگاه بوبین پیچ که دارای سرعت بالا و وقت کافی در تعداد دور سیم پیچ و سرعت پیچیدن می باشد استفاده گردد.
7) قرقره پلاستیکی
همانگونه که در روشهای تولید قطعات گفته شد تنها روش و مناسب ترین روش جهت ساخت قرقره پلاستیکی روش تزریق یا انژکسیون پلاستیک می باشد .
در ساخت این قطعه بدلیل آنکه حجم دستگاه برای ساخت قطعه بصورت تک تک زیاد می باشد . معمولًا 6یا 8 عدد از این قطعه را بصورت همزمان با یکدیگر دریک قالب تعبیه کرده و تزریق می نمایند. بدلیل آنکه سرعت دستگاه تزریق د ر مقابل کوچکی این قطعه و تعداد لازم بالا می باشد . 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618