• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی تولید چیپس

خط تولید چیپس و خلال سیب زمینی

سیب زمینی یک ماده غذایی پرمصرف به شمار می آید که در تهیه انواع غذاها و فرآورده های خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله محصولاتی که از سیب زمینی تولید می شود می توان به چیپس سیب زمینی، چیپس خلالی یا خلال سیب زمینی، سیب زمینی نیم پز منجمد (فرنچ فرایز) یا سیب زمینی نیمه آماده و سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد.

تاریخچه تولید چیپس به حدود 150 سال قبل برمیگردد و امروزه چیپس یکی از تنقلات رایج بیشتر کشورها در طعم های گوناگون به شمار می آید. مصرف زیاد این خوراکی و همچنین بازار گسترده فروش آن باعث شده افراد زیادی در پی تولید این محصول باشند.
برای تهیه یک چیپس با کیفیت نیازمند ماشین آلات مخصوص این کار هستیم که در ادامه بانگاهی خواهیم داشت بر فرآیند تولید و بسته بندی این محصول تا بیشتر با خط تولید چیپس آشنا شویم.

فرآیند تولید و بسته بندی چیپس

ماده اولیه تولید چیپس، سیب زمینی می باشد که برای تولید چیپس به سیب زمینی با شاخص های خاص نیازمندیم از جمله این شاخص ها داشتن قند پایین می باشد به همین دلیل برخلاف تصور عموم هر سیب زمینی برای تولید چیپس مناسب نیست. بعد از چیده شدن سیب زمینی از مزرعه و انتقال آن به انبار کارخانه این محصول در دمای مناسب نگهداری می شود تا برای مرحله تولید آماده شود.

مرحله اول از قسمت شستشو سیب زمینی آغاز می گردد که محصول مورد نظر در حوضچه های بزرگ شسته شده و توسط دستگاه آبگیر سانتریفیوژ آبگیری می شود و سپس برای پوست گیری به دستگاه پوست کن سیب زمینیانتقال پیدا می کند.
در این دستگاه، محصول داخل یک محفظه مخصوص قرار گرفته و توسط نیروی گریز از مرکز سیب زمینی ها با جداره دستگاه که از پوشش خاصی برخوردار است، سایش پیدا کرده و پوست سیب زمینی کنده می شود برای سهل نمودن بیشتر این کار از آب هم استفاده می شود تا سطح سیب زمینی مرطوب باشد.

پس از مرحله پوست گیری یک بار دیگر محصول توسط نازل های آب پاش مورد شستشو قرار گرفته و به دستگاه اسلایسر سیب زمینی انتقال می یابد. اسلایسر سیب زمینی با استفاده از تیغه های مخصوص، سیب زمینی را به شکل ورقه ورقه شده در آورده و پس از آن سیب زمینی به دستگاه بلانچر منتقل می شود.
در این دستگاه در دو مرحله، محصول داخل آب گرم و آب سرد قرار می گیرد. این شوک وارد شده باعث ترد شدن محصول در مرحله سرخ کردن می شود.
بعد از مرحله بلانچینگ وارد مرحله اصلی یا همان مرحله پخت می شویم؛ در این مرحله توسط دستگاه فرایر سیب زمینی ها سرخ شده و روغن گیری می شوند و برای افزودن طعم دلخواه به سیب زمینی، محصول وارد دستگاه طعم پاش می شود که در آنجا طعم های مورد نظر را به چیپس اضافه می کنند و در پایان مرحله بسته بندی چیپس قرار دارد که با استفاده از دستگاه های بسته بندی تمام اتوماتیک محصول نهایی بسته بندی و آماده عرضه به بازار می گردد.

مراحل تولید و بسته بندی این محصولات توسط دستگاه های تمام اتوماتیک صورت می گیرد.
صنعت کاران متحد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی طراحی و تولید انواع ماشین آلات صنعتی از جمله انواع ماشین آلات در زمینه ی فرآوری چیپس و سیب زمینی می باشد.
کلیه دستگاه های ساخت این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز و دانش فنی ساخته شده و قابل رقابت با محصولات خارجی می باشند. همچنین دارای ۱۸ ماه گارانتی و ۲۰ سال خدمات پس از فروش هستند.

شرکت مشاوران کاوش با دارابودن نیروهای حرفه ای و متخصص، آمادگی تدوین طرح توجیهی تولید چیپس را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

WhatsApp Image 2019 05 21 at 11.52.07

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618