• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی پوشال کولر

طرح تولید پوشال کولر آبی
مقدمه
یکی از قدیمی ترین صنعت ها تولید پوشال کولر است که قبلا در اختیار چند کارخانه بزرگ تولید کولر بوده و در گذر زمان نیز استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی باعث شد که این محصول از اختیار شرکت های تولید کننده کولر خارج شد و به صورت یک تولیدی مستقل شروع به فعالیت شود، تا شاید از این شیوه نیاز عموم به این محصول برطرف گردد.
با توجه به همین تحول ما نیز تصمیم بر این گرفتیم که به تولید پوشال کولر بپردازیم و برای اینکار در ابتدا نیاز به دستگاه تولید آن را داریم. در ادامه به نحوه ساخت دستگاه و مراحل بعدی می پردازیم.
فصل اول: قسمت های اصلی دستگاه
ابتدا کشور آلمان شروع به ساخت دستگاه تولید پوشال کولر کرده است و تنها از این کشور دستگاه به ایران و سایر کشورهایی که نیاز به این دستگاه را داشته اند بوده است، بعد از گذر چند سال متخصصین ایرانی تصمیم به الگو برداری از مدل آلمانی را کرده و تلاش به ساخت نمونه ای از این دستگاه را کردند، که در نهایت موفق نیز گردیدند.
این دستگاه دارای دو قسمت اصلی می باشد، قسمت شاسی و قسمت یاتاقان که هر کدام به نسبت در این دستگاه نقش اساسی را ایفا می کنند، بقیه قسمت ها بر روی این دو قسمت قرار دارند و در نهایت باعث تولید پوشال از چوب را می کند.
فصل دوم: تهیه مواد اولیه برای تولید
مواد اولیه برای تولید این محصول چوب صنوبر است که باید حتماً پوست آن قبل از استفاده باید کنده شده باشد و خشک شود، روش چیدن چوبها بر روی یکدیگر نقش مهمی به خشک شدن چوبها می کند.از مواد دیگری که برای تولید استفاده می شود از توری که برای بسته بندی پوشال ها درون آنها استفاده می شود می توان صحبت کرد.
مرحله آخر کار پوشال بسته بندی شده درون نایلون قرارگرفته و آماده فروش به بازار می گردد.
فصل سوم: مراحل تولید
در ابتدای کار چوبهایی که به طول و قطر مشخص می باشد توسط اره فلکه به اندازه های نیم متری بریده می شوند و بر روی دستگاه قرار داده می شود، طی یک فرآیند چوبها که بصورت کنده های نیم متری می باشد تبدیل به رشته های چوبی می شود. سپس در درون توری قرارگرفته و بسته بندی می شود. در قدیم این کار بصورت دستی توسط کارگران انجام می شد، به این روش که دو نفر در دو طرف میزی که از قبل آماده شده بود که روی آن از سیم میباشد قرار میگرفتند و توری را روی قالبهای انواع سایزهای کولر قرار می دادند، بعد از آن پوشال را در میان توری گذاشته و بوسیله منگنه دو طرف آن را به هم می دوختند، طی این چندین سال دستگاهی ساخته ایم که این کار را بصورت اتوماتیک انجام می دهد و دیگر نیازی به منگنه نمی باشد، با این روش هم تولید بالا رفته و هم به نیروی انسانی کمتری نیاز است.
بعد از اینکه پوشالها به سایزهای متفاوت تولید شدند، در محوطه باز قرار گرفته و در معرض باد و آفتاب قرار می گیرند تا رطوبتی که هنوز در چوبها مانده است خشک شود تا پوشالهایی که درون انبار می مانند، کپک نزده و باعث تجمع باکتری نشود و همچنین تمیز باقی بمانند؛ پس از خشک شدن آنها را درون نایلون قرارداده و آماده فروش به بازار یا انبار می شود.
فصل چهارم: میزان سرمایه
در فرآیند تولید این محصول به طور مستقیم درون کارخانه ۱۵ الی ۲۰ نفر کارگر مشغول به کار می باشند، لازم به ذکراست که افرادی که بطور غیرمستقیم از این راه مشغول به فعالیت می باشند حداقل ۵۰ نفر می باشد. سرمایه لازم برای تولید و ساخت دستگاه و بقیه لوازم وابسته به این تولیدات با توجه به تورم فعلی بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان می باشد، این در صورتی است که در گذشته با حداقل ۲۰ میلیون تومان هم می توانستیم تولید پوشال را شروع کنیم.
فصل پنجم: مکان کارگاه
محیط و فضای مورد نیاز برای اینکار محوطه ای بزرگ در فضای باز و همچنین سالن برای تولید می باشد، از مکان نیز برای نگهداری چوب و خشک کردن پوشال بعد از تولید استفاده می شود.
از آنجایی که این محصولات از چوب بوده و احتمال آتش سوزی در آن بسیار بالا می باشد، باید حتماً دور از منطقه مسکونی باشد و تمام عوامل خطر زا از آن دور باشد، کلیه پرسنل نیز ملزم به رعایت اصول ایمنی هستند، تا از آتش سوزی و دیگر خطرات در امان باشد.موعد عرضه پوشال به بازار از اوایل اردیبهشت ماه می باشد، اما اکثر تولید کنندگان از زمستان اقدام به تولید می کنند.

شرکت مشاوران کاوش با متخصصین حرفه ای آماده تهیه و تدوین انواع طرح های توجیهی تولید پوشال کولر می باشد.

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618